زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:23 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 833
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
طراحی یک اپلیکیشن برای مکالمه مبتلایان به ALS
طراحی یک اپلیکیشن برای مکالمه مبتلایان به ALS

بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا بیماری لو گهریگ (Lou Gehrig's Disease)، شایع‌ترین بیماری نورون‌های حرکتی (Motor Neuron Disease) است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود. در این بیماری نشانه‌های فلج مرکزی و محیطی توأماً ایجاد می‌شود. این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها، بیمار به تدریج به فلج عمومی مبتلا می‌شود؛ به طوری که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد.


اکنون محققان مایکروسافت موفق به طراحی یک اپلیکیشن برای بیماران مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) شدند که صحبت کردن از طریق حرکت چشم‌ها را آسان‌تر می‌کند. این اپلیکیشن که GazeSpeak نام دارد، بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده و از هوش مصنوعی برای تبدیل حرکات چشم به گفتار استفاده می‌کند.

اپلیکیشن GazeSpeak دارای یک الگوی مکالمه است که هر آنچه کاربر با اشاره‌های چشم خود می‌گوید را در زمان واقعی تشخیص می‌دهد. برای انجام این کار کافیست گوشی روی حالت دوربین و مانند زمان عکسبرداری تنظیم شود. این اپلیکیشن دارای یک شبکه از حروف الفبا است که حروف را در چهار قسمت نمایش می‌دهد. هر یک از حرکت‌ها که شامل نگاه کردن به چپ، راست، بالا و پایین است، با یکی از حروف الفبا در ارتباط است. این اپلیکیشن سپس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، کلمه مورد نظر بیمار را حدس می‌زند.

اپلیکیشن GazeSpeak می‌تواند در 78 ثانیه، حرکات چشم فرد را به گفتار تبدیل کند و منظور وی را به اطرافیان برساند که این میزان در مقایسه با روش‌های پیشین که 123 ثانیه بود، قابل توجه است. کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا این اپلیکیشن را در "کنفرانس عوامل انسانی در سیستم‌های محاسباتی" در ماه می و در کلرادو ارائه کند. البته محققان اعلام کردند که این اپلیکیشن تا قبل از ماه می در اپ استور قرار خواهد گرفت.



سه شنبه 10 اسفند 1395 - 00:00
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | طراحی یک اپلیکیشن برای مکالمه مبتلایان به ALS | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا