مرجع مهندسی پزشکی ایران

معرفی مؤسسه آموزش عالی مهستان (پوران پژوهش)

معرفی مؤسسه آموزش عالی مهستان (پوران پژوهش)   این مصاحبه توسط سرکار خانم نیلوفر حسن (کارشناس مهندسی پزشکی ...

معرفی مؤسسه آموزش عالی مهستان (پوران پژوهش)

 

این مصاحبه توسط سرکار خانم نیلوفر حسن (کارشناس مهندسی پزشکی بالینی) صورت گرفته و بصورت اختصاصی در وبسایت قرار داده شده است.

مدت زمان اندکی به کنکور سراسری کارشناسی ارشد باقی مانده است. بیشتر  دانشجویان و داوطلبین رشته ی مهندسی پزشکی مشغول تست زدن و جمع بندی دروس کنکوریشان می باشند و در عین حال اساتید بنام کنکور همه ی تلاش خود را برای به اتمام رساندن تدریس سرفصل کتاب ها و تقویت روش تست زنی داوطلبان و ارائه نکات در مؤسسات کنکور می نمایند.

دکتر هژبر

گفتگوی ما به مؤسسه مهستان اختصاص پیدا کرد که خوشبختانه تاکنون آمار خوبی در قبولی دانشجویان گرایش های مختلف رشته های مهندسی داشته است. مدیران مؤسسه آقای دکتر احمد هژبر و همسرشان ، خانم عبدی هستند. سابقه مؤسسه از سال 1375 به عنوان اولین مؤسسه خصوصی فعال در کارشناسی ارشد است و هدف آن ارتقاء سطح علمی داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری و ارتقاء سطح کیفی رقابت بوده است. استراتژی این مؤسسه به گونه ای بوده است که موجب ارتقاء سطح کیفی خدمات (هم کتاب ها و هم کلاس ها) به نحوی که نیاز به تبلیغات کمتر ضرورت یابد و پایین آوردن هزینه خدمات به نحوی که بخش عمده ای از داوطلبان بتوانند از خدمات آموزشی بهره مند گردند ، شده است. از اساتید مهندسی برق که با رشته ی مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) مشترک هستند ، می توان به آقایان دکتر شفیعی ، دکتر کارو زرگر ، دکتر کهن ، دکتر حلم زاده و مهندس توسلی اشاره کرد.

خلاصه ای از گفتگو با دو تن از اساتید مجرب این مؤسسه را آماده کردیم تا بیشتر با آنان آشنا شوید.

دکتر شفیعی و مهندس توسلی
جناب آقای دکتر عباس شفیعی
ایشان دارای مدرک دکترای رشته ی مخابرات از دانشگاه تهران هستند. استادی نام آشنا که کتاب ها و ویدیوهای آموزشی ایشان در زمینه ی کنکور کارشناسی ارشد رشته ی برق ، در مجموعه طلایی سری برق تألیف شده و در دسترس دانشجویان قرار گرفته است. ایشان هر ساله بلافاصله پس از کنکور سراسری ارشد ، پاسخ تشریحی سوالات ریاضیات مهندسی ، آمار و معادلات ، مغناطیس و تجزبه تحلیل سیستم ها را بصورت تصویری در اینترنت قرار می دهند و این خود گویای تسلط و تجربه ی ایشان در امر تدریس کنکوری دروس یاد شده می باشد.
ایشان در خصوص کتاب های تألیفیشان خاطر نشان کردند: «نحوه ی تفکیک تست های موضوعی هر فصل به گونه ای منحصر به فرد بوده و روش های تستی ارائه شده نیز ابداعی است. تعداد مسائل حل شده و تست های انتهای هر فصل نیز به نوبه ی خود در مقایسه با سایر کتاب های مشابه ، بیشتر است ؛ به طوری که از سوالات رشته هایی مانند بیومتریال و بیومکانیک ، مکاترونیک و دکترای برق نیز استفاده شده است.
دکتر شفیعی یکی از اساتید تمام وقت مؤسسه ی مهستان هستند و در ارائه ی روش های ابداعی ، استاندارد و کوتاه تخصص دارند که موجب کوتاهتر شدن راه حل مسائل شده و دانشجویان زیادی را به خود جذب کردند.

دکتر شفیعی

مهارت ایشان در بیان نکات کنکوری منجر به تشکیل کلاس های فشرده نکته و تست در دروس معادلات و تجزیه و تحلیل سیستم ها شده و دانشجویان برای جمع بندی مناسب کتاب ها می توانند در آذرماه یا دی ماه در این کلاس ها ثبت نام کنند.
در ادامه گفتگو ، ایشان به پُر اهمیت بودن دروس ریاضی و سیگنال در پردازش تصویر و سیگنال های دیجیتال پزشکی اشاره کردند و افزودند: با درک مفاهیم این دو درس به راحتی می توان درصد بالایی زد. همینطور به کاربرد مغناطیس در رشته هایی مثل پرتوپزشکی و دستگاه های تصویربرداری و MRI اشاره داشتند.
دکتر شفیعی در ادامه افزودند: با توجه به ضریب 4 بودن دروس ریاضی و تجزیه و تحلیل سیستم ها ، کنار گذاشتن ریاضیات مهندسی به طور کامل ، کار جالبی نیست. فقط باید بدانند چگونه با تست ریاضی برخورد کنند تا این درس برایشان آسان شود و دانشجویان مهندسی پزشکی در درس سیگنال به درصد بالای 70 فکر کنند ؛ چون در دوره ی کارشناسی ارشد خیلی درگیر این درس خواهند بود. شرکت در آزمون های غیر استاندارد باعث تضعیف روحیه ی بسیاری از داوطلبین می شود. بنابراین باید سعی شود که بیشتر روی تست کنکورهای ده سال اخیر متمرکز شوند ، چون سوالات این سه درس در سال های اخیر از روال ساده ی خودش خارج نشده و وقت داوطلب کنکوری را زیاد نگرفته است.

 

جناب آقای مهندس هادی توسلی
ایشان یکی از اساتید جوان و رتبه ی 24 دکترای رشته برق (کنترل) هستند. مهندس توسلی مدتی است که در زمینه ی مشاوره و برگزاری کلاس های مالتی مدیا و مجازی دروس الکترونیک ، مدارهای الکتریکی و کنترل خطی از طریق سایت برق ارشد فعالیت دارند. البته این کار کم سابقه ی ایشان در امر تدریس با ارائه ی شیوه های ساده و جدید ، مورد توجه بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد قرار گرفته و باعث شده است تا بسیاری از مؤسسات آموزشی ، متقاضی تدریس ایشان باشند.
ما هم فرصت را غنیمت شمرده و از ایشان خواستیم تجربیات مربوط به تدریس کنکوری و نکات مهم مربوط به آن را برای داوطلبین کنکور 94 بیان نمایند.
مهندس توسلی بیش از هر چیز ، دروس مدار ، کنترل و الکترونیک را دروسی کاربردی می دانند و برای درس مدارهای الکتریکی به این نکته اشاره کردند که کنکور سال های قبل از 88 بیشتر با یک kvl , kcl و نکات کلیدی قابل حل بوده اما اخیراً سوالات کنکور مفهومی تر شده و داوطلبان می بایست معادلات دیفرانسیل را حل کنند. ایشان همچنین افزودند که باید به حوزه ی فرکانس و زمان مسلط باشیم و مفهوم فرکانس طبیعی را هم بدانیم. فرق لاپلاس با فازور و فوریه و روابط گذرا و ماندگار را نیز بلد باشیم تا بتوانیم خوب مدار طراحی کنیم.

مهندس توسلی همچنین اشاره کردند که داوطلبان تمامی این روش ها و مفاهیم را با یک جزوه ی خلاصه و به روز شده و نیز با تمرین زیاد یاد می گیرند. ایشان همچنین حل مثال ها و تمرینات دکتر هدتنی را هم توصیه کردند. مهندس توسلی افزودند: در حل سوالات مدار سراغ سوالاتی بروید که مشابهش را حل کرده بودید. اگر می خواهید به 7 الی 6 سوال این درس ، پاسخ درست بدهید ، باید بدانید لازم است روی ریاضیات مهندسی آنقدر مسلط شده باشید که وقت برای حل سوالات مدارهای الکتریکی داشته باشید.

کلاس های آموزشی مؤسسه آموزش عالی مهستان

مهندس توسلی در ادامه گفتگو ، در رابطه با درس کنترل خطی توضیح دادند: در درس کنترل خطی ، خواندن کتاب های رفرنس در درازمدت خوب است و باعث کسب درصد بالایی می شود. البته ناگفته نماند با خواندن و حفظ نکات تستی احتمالاً درصد نامطلوبی می زنید. تمرین های دست نخورده از همین کتاب های رفرنس ، کاندیدای سوالات کنکور هستند. هدف از حل سوالات 10 سال اخیر فقط این است که داوطلبان سوالات را تجزیه و تحلیل کنند و به شکل های مختلف در بیاورند. مثلاً در مبحث لاپلاس در کنترل باید سیگنال و فوریه را خوب بشناسند. دانستن مطالب دیاگرام بعد – نایکوئیست و حد فاز و بهره و مبحث پایداری در حوزه ی فرکانس و جدول روث در پایداری در کل 50 درصد را پوشش می دهد.
ایشان همچنین افزودند: الکترونیک هم دارای سوالات تکراری است. اگر با روش رسم مدار معادل و غیر کلاسیک با آن برخورد کنیم ، بدون هیچ فکر و ابتکاری درصد خیلی خوبی کسب خواهید کرد. استاد توسلی تأکید کردند: در دفترچه دوم ، اول سراغ سیگنال و الکترونیک بروید و وقتی خیالتان راحت شد ، تست های کنترل را که فکر بیشتری می خواهد بزنید.

دوستان عزیز برای آشنایی بیشتر با مؤسسه آموزش عالی مهستان می توانند به وبسایت این مؤسسه به آدرس www.mahestan.ac.ir مراجعه نمایند.

 

* با تشکر از خانم نیلوفر حسن (کارشناس مهندسی پزشکی بالینی) که این مصاحبه را در اختیار سایت قرار دادند.

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی ، مصاحبه ، گفتگو ، آموزش عالی ، کارشناسی ارشد ، کنکور ، تحصیلات تکمیلی

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل