مرجع مهندسی پزشکی ایران

برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران   در راستای اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی ...

برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

 

در راستای اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور و با توجه به لزوم گسترش زیرساخت های نظام علم، فناوری و نوآوری کشور و نقش مهم تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ضرورت توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید و تجاری سازی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و با عنایت به رشد اخیر متخصصان داخلی در حوزه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و مواد تحقیقاتی و از طرف دیگر نیاز محققین و پژوهشگران دانشگاهی به بهره ­گیری از تجهیزات مذکور، اولین "نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران" برگزار می گردد.

اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

اهداف نمایشگاه:

    * معرفی توانمندی های کشور در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی
    * حمایت از توسعه دانش فنی تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور
    * شناسایی افراد حقیقی و حقوقی توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و حمایت از آنها
    * کاهش وابستگی آزمایشگاه های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی
    * کمک به شکل‌گیری بازار بزرگ و پایدار داخلی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل
    * تسهیل تبادل فناوری و هم افزایی میان سازندگان تجهیزات و تولید کنندگان مواد آزمایشگاهی
    * تسهیل اشتغال پایدار در شرکت های دانش بنیان
    * حمایت از شرکتهای دانش بنیان توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی
    * هدایت و تشویق دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه های تحقیقاتی کشور به خرید تجهیزات و مواد تولید شده در داخل از طریق تأمین بخشی از هزینه‌های خرید و ارایه یارانه ها و مشوق ها


بخش های نمایشگاه:

1.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه نانو فناوری NANO LAB -
2.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه زیست فناوری BIO LAB -
3.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه محیط زیست و خشکسالی - ENVIRO LAB
4.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه هوافضا - SPACE LAB
5.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه سلول های بنیادی - STEM CELL LAB
6.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه علوم شناختی - COGNITIVE LAB
7.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات - INFO LAB
8.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه میکروالکترونیک MICRO LAB -
9.      تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی - HERB LAB
10.    تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه انرژی های نو - ENERGY LAB
11.    خدمات آزمایشگاهی - SERVICE LAB
12.    سایر حوزه ها

عرضه بیش از هزار تجهیز و مواد آزمایشگاهی تولید داخل
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه بیش از هزار تجهیز و مواد آزمایشگاهی در اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 131 شرکت تجهیزات ساز حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در نشست خبری امروز دوشنبه با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخل ، افزود: لازمه رسیدن کشور به جایگاه اول در منطقه دستیابی به دانس فنی ساخت تجهیزات آزمایشگاهی است.

معاونت علمی با بیان اینکه این معاونت در قالب ستادهای راهبردی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شود ، اظهار داشت: معاونت علمی به منظور ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه ساخت تجهیزات اقدام به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از فردا سه شنبه 17 اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد ، ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه از مراکز علمی ، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در زمینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی عرضه شده در نمایشگاه حمایت خواهد شد.

سلطانخواه از عرضه بیش از هزار محصول در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: در این نمایشگاه 131 شرکت سازنده تجهیزات آزمایشگاهی و تولید کننده مواد مصرفی آزمایشگاهی عرضه می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در این نمایشگاه 750 تجهیزات آزمایشگاهی و 275 مواد مصرفی آزمایشگاهی ارائه خواهد شد.

به گفته وی این نمایشگاه از فردا در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود و تا روز 21 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رونمایی از 15 طرح تحقیقاتی

سلطانخواه با اشاره به برنامه های آینده این معاونت خاطر نشان کرد: در آینده از 15 محصول فناورانه و خروجی برخی از طرح های کلان رونمایی خواهد شد.

پرداخت 70 درصد هزینه های استاندارد اروپا برای تجهیزات آزمایشگاهی
معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت این معاونت از دانشگاه‌ها و مراکز علمی در زمینه خرید تجهیزات عرضه شده در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی گفت: علاوه بر این 70 درصد از هزینه های استاندارد اروپا از سوی معاونت پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی خیام نکویی در نشست خبری امروز دوشنبه با اشاره به وجود تحریم‌ها در زمینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از خارج ، افزود: با اعمال این تحریم ها فرصتی برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی در داخل کشور ایجاد شد و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه اقدام کردند.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل را زمینه ای برای ایجاد بازار برای این محصولات فناورانه ذکر کرد و اظهار داشت: با برگزاری این نمایشگاه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی که اقدام به خرید تجهیزات عرضه شده در این نمایشگاه کنند حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این حمایت ها خاطرنشان کرد: حمایت مالی معاونت علمی برای مراکز علمی و پژوهشی زیر مجموعه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه‌های علوم پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان 50 درصد میزان خرید تا سقف 3 تا 5 میلیارد ریال در نظر گرفته است.

وی این میزان را برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی ، جامع علمی کاربردی و پیام نور 20 درصد میزان خرید تا سقف 10 میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: موسسات آموزشی و پژوهشی غیرانتفاعی از حمایت 10 درصدی میزان خرید تا سقف 200 میلیون ریال برخوردار می‌شوند.

خیام نکویی ادامه داد: علاوه بر این ، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی می‌توانند از حمایت 10 درصدی میزان خرید تا سقف 100 میلیون ریال بهره مند شوند.

وی ارائه خدمات برای اخذ استاندارد اروپا CE را از دیگر خدمات این نمایشگاه نام برد و اضافه کرد: در این راستا 70 درصد هزینه های استاندارد CE از سوی معاونت علمی برای تجهیزات آزمایشگاهی پرداخت می‌شود.

ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی
دبیر اجرایی اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل جزئیات خدمات ارائه شده در این نمایشگاه به شرکت‌های تجهیزات ساز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس رضا اسدی فرد در نشست پیش از ظهر امروز دوشنبه با بیان اینکه در این نمایشگاه 131 شرکت دانش بنیان حضور دارند ، افزود: این تعداد شرکت دانش بنیان محصولات فناورانه خود را در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی عرضه خواهند کرد.

دبیر اجرایی اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ادامه داد: علاوه بر این تعداد ، غرفه‌هایی در این نمایشگاه برای ارائه خدمات ایجاد شده است.

وی تعداد این غرفه ها را 15 غرفه ذکر کرد و یادآور شد: این غرفه ها خدماتی را در زمینه اخذ استاندارد CE ، طراحی صنعتی و فراهم کردن بازارهای منطقه ای و بین المللی به متقاضیان ارائه خواهد داد.

اسدی فرد با تأکید بر ضرورت تداوم برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا این نمایشگاه تبدیل به قطب تجهیزات آزمایشگاهی در منطقه شود و دانشگاه های منطقه نیازهای خود را در این نمایشگاه برآورده کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ، برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل